Butlletí de novetats

Juliol,2016

Novetats d’Ivàlua

Jornada “Les extraescolars a debat: quines i com generen oportunitats educatives?”

El proper 19 d’octubre se celebrarà en el marc del projecte Què Funciona en educació? impulsat per la Fundació Jaume Bofill i Ivàlua un debat sobre les activitats extraescolars.

A partir d’un recull d’evidències internacionals elaborat per la investigadora Sheila González ‘Quin impacte tenen les activitats extraescolars sobre els aprenentatges dels infants i joves?’, ens preguntarem, entre d'altres:

• Quin tipus d’activitats extraescolars i quines condicions s’han de donar per tal que reforcin els aprenentatges d’infants i joves: quina metodologia, quina intensitat, quina vinculació amb el currículum escolar, individuals o en grup, etc.?

• Quins són els aprenentatges en l’àmbit acadèmic i no acadèmic dels infants i joves que participen en les activitats extraescolars? Com podem generar més oportunitats educatives en els infants i joves a través d’aquestes activitats, especialment entre l’alumnat més desfavorit?

• Com garantir l’equitat en l’accés a les activitats extraescolars?

En l’acte, organitzat per la Fundació Jaume Bofill i Ivàlua, podrem conèixer exemples de programes d’activitats extraescolars de diferents països. Hi intervindran: Sheila González Motos, doctora en Ciències Polítiques i Transformació social, investigadora i professora al Dept. de Ciència Política de la Universitat Autònoma de Barcelona i membre de l'Institut Infància que presentarà la revisió d’evidències: Quin impacte tenen les activitats extraescolars sobre els aprenentatges dels infants i joves; Edgar Iglesias, doctor en Pedagogia, professor al Dept. de Pedagogia Aplicada de l’UAB i membre de l’equip educatiu de l’Associació Educativa Integral del Raval. Va ser Visiting Scholar a la Graduate School of Education de la Stanford University (EEUU) al 2015 realitzant una recerca sobre after-schools programs i 3 persones de la comunitat educativa amb diferents experiències en l’àmbit de les activitats extraescolars.

Més informació>>

FONT: Fundació Jaume Bofill

Publicació del número 3 de la sèrie “Què Funciona en Educació?" en castellà

Ja està disponible al portal de recursos per a l’avaluació la traducció al castellà del número 3 de la sèrie "Què Funciona en Educació?", titulat ¿Sirven los programas de verano para mejorar los aprendizajes y los resultados educativos de los alumnos?. Aquest número ha anat a càrrec de Miquel Àngel Alegre, analista d’Ivàlua.

Aquesta publicació s’emmarca dins la iniciativa conjunta de la Fundació Jaume Bofill i Ivàlua, que mantenint les finalitats i la independència de cada institució, contribueixi a la promoció i l’ús de l’evidència en la posada en marxa de polítiques, programes i projectes innovadors en el camp de l’educació.

Més informació>>

Ivàlua convoca la provisió de dos llocs de treball d'analista (Ampliat el termini per a lliurar CV fins al 15 d'agost)

Convocatòria Analista Nivell 1 - Polítiques i Sociologia. Més informació >>


Convocatòria Analista Nivell 1 - Economia. Més informació >>

Novetats sobre avaluació a Catalunya

Presentació dels informes de resultats assistencials i indicadors de qualitat del sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya. Dades 2015

El passat 18 de juliol va tenir lloc a Barcelona la presentació dels informes de la Central de Resultats. Dades 2015: àmbits hospitalari, d’atenció primària, sociosanitari, de salut mental i addiccions i de salut pública i territorial, de l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya.

Durant la jornada es van fer públics els resultats assistencials i els indicadors de qualitat dels diferents agents que conformen el sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya (SISCAT). Entre d’altres temes, aquest any es destaquen com a novetats la presentació dels informes de salut pública i territorial, i la presentació dels resultats d’un estudi qualitatiu per conèixer les necessitats d’informació de salut que té la ciutadania.

Més informació>>

FONT: Observatori del Sistema de Salut de Catalunya. Canal Salut

El Govern avança cap a una avaluació de primària adequada a les competències bàsiques

Ensenyament ha aprovat l’ordre que determina el procediment, els documents i requisits formals del procés d'avaluació en l'educació primària.

Amb la nova ordre l’avaluació dels processos d’aprenentatge serà contínua i global, preveurà l’observació sistemàtica de l’assoliment dels objectius educatius i tindrà una visió globalitzada del procés d’aprenentatge al llarg de l’etapa.

Més informació>>

FONT: Generalitat de Catalunya. Sala de premsa

Novetats sobre avaluació al món

Obert el termini d’inscripció a la XVa promoció del Màster d’Avaluació de Programes i Polítiques Públiques (UCM)

El Màster d'Avaluació de Programes i Polítiques Públiques de la Universitat Complutense de Madrid s'imparteix al Centre Superior d'Estudis de Gestió. Està dirigit principalment a professionals de l'acció pública, de la consultoria, de les ONG i a docents i investigadors en avaluació. També es reserven unes places per a recent graduats que vulguin desenvolupar una carrera professional en el camp de l'avaluació.

L'objectiu d'aquest Màster és que l'alumnat adquireixi els coneixements, desenvolupi competències i entreni les habilitats necessàries per a dissenyar, dirigir, realitzar i assessorar avaluacions, així com analitzar críticament les mateixes. 

Més informació>>

FONT:  Universidad Complutense de Madrid

Behavioural economics in government

l'Institute for Government de Uk va iniciar un nucli d’activitat al voltant del behavioural economics. Aquesta nova perspectiva volia endegar intervencions que modifiquessin comportaments a partir d’accions estratègiques poc costoses però ben orientades.

Més informació>>

FONT: Institute for Government

Tweets destacats del mes @Ivalua_Cat

Are summer programs effective in improving learning and educational outcomes in students? #EduEvidències http://bit.ly/29pTk9b

Noves adquisicions del Centre de documentació
Aquests documents es poden consultar al Centre de Documentació d'Ivàlua

Política econòmica

  Complexity and the Art of Public Policy: Solving Society's Problems from the Bottom Up / Colander, David; Kupers, Roland .-- Princeton, New Jersey: Princeton University Press, 2014. Política econòmica