Butlletí de novetats

Maig,2015

Novetats d’Ivàlua

Nova Guia sobre com avaluar l’impacte de les polítiques educatives

En el marc de la col·lecció de guies pràctiques sobre avaluació de polítiques públiques, Ivàlua ha editat la Guia pràctica 11. Com avaluar l’impacte de les polítiques educatives, redactada per Miquel Àngel Alegre, analista d’Ivàlua, i descarregable gratuïtament des del Portal de recursos per a l’avaluació.

La nova guia té com a  principal propòsit contribuir a posar en valor a casa nostra, la producció i l'ús d'evidències d'efectivitat en educació.

Esperem que us resulti interessant i us animem a conèixer la col·lecció de Guies pràctiques Ivàlua.

Publicació del treball ‘Especificació d’un sistema d’indicadors per mesurar la inserció laboral’

L’Observatori d’Empresa i Ocupació del Departament d’Empresa i Ocupació i l’Institut d’Avaluació de Polítiques Públiques, Ivàlua, han treballat conjuntament, en l’elaboració del document  Especificació d’un sistema d’indicadors per mesurar la inserció laboral amb l’objectiu de definir uns indicadors que permetin mesurar la inserció laboral en el mercat de treball, tant a nivell individual com d’un col·lectiu determinat. Aquest sistema defineix un marc conceptual per a calcular indicadors d’inserció laboral i la seva materialització vindrà determinada per la informació disponible.

Accés al document >>

The impact of training-intensive labour market policies on labour and educational prospects of NEETs: evidence from Catalonia (Spain)

Miquel Àngel Alegre, David Casado, Jordi Sanz i Federico A. Todeschini, analistes d’Ivàlua, han publicat un article titulat “The impact of training-intensive labour market policies on labour and educational prospects of NEETs: evidence from Catalonia (Spain)” al número especial “Education to Employment: Complicated Transitions in a Changing World” de la revista “Educational Research”.

Aquest article avalua l'impacte de dues variants del Programa de Qualificació Professional Inicial (PQPI) del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC). Mitjançant la tècnica del matching, es combina informació d’una base de dades amb continguts provinents del SOC i de la Seguretat Social, comparant participants en cada programa amb aturats no participants similars i se’n fa un seguiment laboral i educatiu durant els 3 anys posteriors a l’acabament del programa, atès que aquests programes tenen l’objectiu d’una banda de possibilitar una inserció sociolaboral i de l’altra ampliar les seves competències bàsiques perquè puguin seguir els seus estudis.

Els resultats mostren que cap de les dues polítiques són eficaces en l'augment de les perspectives laborals dels participants. Per contra, són significativament eficaces en el retorn dels joves a l'educació reglada, encara que aquest retorn no es tradueixi després en millors taxes de graduació. L'impacte educatiu positiu identificat es concentra entre els 16 i els 18 anys d'edat, mentre que els efectes són nuls o fins i tot negatius per a tots els altres grups d'edat.

Novetats sobre avaluació a Catalunya

2015 Any Internacional de l’Avaluació: On som i cap a on anem

El proper 16 de juny l’Agència de Salut Pública de Barcelona, organitza un debat científic amb el títol “2015 Any Internacional de l’Avaluació: On som i cap a on anem”. L’acte se celebrarà a la sala d’actes de la pròpia Agència i comptarà amb la participació d’Anna Tur, del Centre de Recerca en Economia i Salut (CRES) de la Universitat Pompeu Fabra, de Marc Marí del Servei de Sistemes d’Informació Sanitària de l’Agència de Salut Pública de Barcelona i de Jordi Sanz, de l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua), que hi participarà amb la ponència “L’avaluació de polítiques públiques: eines i experiències basades en tècniques qualitatives“

Més informació >>

FONT: Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB)

 

Novetats sobre avaluació al món

Impact Evaluation: A Guide for Commissioners and Managers

Recentment s’ha publicat una nova guia sobre avaluació d’impacte, escrita per Elliot Stern, i basada en un informe previ  del UK Department for International Development (DFID) Broadening the range of designs and methods for impact evaluations. L'impuls per a aquesta guia va venir d'un grup de “cross-funders” 'interessats en ajudar als responsables de la presa de decisions dins de les organitzacions de la societat civil i els que els financen per comprendre millor com encarregar, gestionar i utilitzar les avaluacions d'impacte

 Us la podeu descarregar gratuïtament en aquest enllaç.

FONT: Bond

Dr. David L. Sackett: pare de la medicina basada en l'evidència

El president fundador de la Cochrane Collaboration i un pioner en la medicina basada en l'evidència, el Dr. David Sackett va morir el passat 13 de maig a l'edat de 80 anys.

Va ser un dels creadors de l'epidemiologia clínica i de la medicina basada en l'evidència (MBE) i el primer president de la Comissió Directiva de la Cochrane Collaboration el 1993. Va fundar el primer departament d'Epidemiologia Clínica i Bioestadística,  a la Universitat McMaster a Hamilton, Ontario (Canadà) el 1967,  i va fundar el Centre per a la MBE a Oxford (Regne Unit) el 1994.

Va contribuir àmpliament al desenvolupament de mètodes d'investigació a través dels seus llibres, articles i conferències a McMaster i a tot el món. Cal destacar que va convertir la investigació clínica en una activitat multidisciplinària científicament sòlida i en un "esport d'equip", la qual cosa sens dubte ha millorat la qualitat de la investigació mèdica i la pràctica clínica.

En paraules de David Sackett, “la MBE és la utilització conscient, explícita i  assenyada de la millor evidència clínica disponible per a prendre decisions sobre l'atenció dels pacients individuals"

FONT: CMAJMcMaster

Tweets destacats del mes @Ivalua_Cat

"¿Se imaginan un debate así en el Parlamento?" http://bit.ly/1E6HwP5  via @el_pais

 

Disponible vídeo https://vimeo.com/126781268  i altres materials http://bit.ly/1zsfpXL  del 3r Diàleg #PolíticaiConeixement 15/4 Palau Macaya

Noves adquisicions del Centre de documentació
Aquests documents es poden consultar al Centre de Documentació d'Ivàlua

Avaluació - Metodologia

  Qualitative Data Analysis: A methods Sourcebook / Miles, Matthew B.; Huberman, A. Michael; Saldaña, Johnny .-- Los Angeles: Sage Publications, 2014. Avaluació - Metodologia ; Ciències socials - Metodologia ; Investigació qualitativa
 

Educació - Avaluació

  L'Avaluació de l'educació als països de l'OCDE: reptes per a Catalunya / Alegre, Miquel Àngel, coord.; Santiago, Paulo; Garcia Alegre, Eugeni .-- Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2015. Educació - Avaluació