Vés al contingut

Pla d'Educació Digital de Catalunya

Enviat per kiwop el

El Pla d’Educació Digital (PEDC, 2020-2023) té com a objectiu principal avançar cap a una societat digitalment competent a través de la capacitació de l’alumnat d’entre 5è de primària i 4t d’ESO. Per fer-ho, ha desplegat una sèrie d’accions centrades en garantir l’accés a la tecnologia per part dels centres educatius, del professorat i de l’alumnat. El PEDC té una estratègia integral que inclou diverses línies d’actuació.

Pla Les Escoles Lliures de Violències - Avaluació del disseny i de la implementació

Enviat per kiwop el

El Pla Les escoles lliures de violències (Pla LELV) va néixer l'any 2021 com una de les línies estratègiques del Departament d'Educació. Aquest pla dona resposta a les situacions de violència en l'àmbit educatiu i té com a objectiu la prevenció, la intervenció i el seguiment de les situacions de violència que afecten els infants i adolescents escolaritzats. Aquest pla posa l'alumnat i el seu benestar en el centre de les actuacions que se'n desprenen per garantir la protecció i l'interès superior de l’infant i adolescent.

Usos dels dispositius digitals als centres educatius i efectes percebuts en els aprenentatges i en el benestar de l’alumnat

Enviat per kiwop el

Durant els darrers anys, els centres educatius de Catalunya han viscut una digitalització creixent, especialment amb el desplegament del Pla d’Educació Digital de Catalunya 2020-2023, que ha impulsat la millora de la competència digital de l’alumnat, el professorat i els centres. Aquest procés ha anat acompanyat d’una preocupació creixent pel possible impacte negatiu d’un ús excessiu de pantalles en infants i adolescents, fet que ha generat un debat sobre com equilibrar els beneficis educatius dels dispositius digitals amb els riscos associats al seu ús.

Regulació dels dispositius mòbils als centres educatius d’ESO

Enviat per kiwop el

Aquest informe té com a objectiu aportar evidències per a la presa de decisions sobre la regulació de l’ús dels telèfons mòbils per part de l’alumnat als centres educatius de Catalunya, després del primer curs d’implementació (2024-2025). Aquesta regulació s’ha desenvolupat en resposta a un debat social creixent sobre els efectes negatius dels mòbils a les escoles, i estableix un marc d’usos diferenciats segons l’etapa educativa: prohibició total a primària i dues opcions a secundària (prohibició total o ús restringit amb finalitats pedagògiques). 

Previsió de necessitats de personal educatiu

Enviat per kiwop el

La previsió de necessitats de personal educatiu és un exercici complex, que ha de tenir en compte l’estimació de l’evolució de població en edat escolar, l’estimació de sortides i entrades de personal docent i no docent (tenint en compte fenòmens com les jubilacions o la capacitat d’atracció del sector professional, per exemple) i els requeriments vinculats a l’organització dels centres educatius i a l’atenció de la diversitat de l’alumnat (com les ràtios alumne/professor per grup-classe, els suports per a les necessitats educatives especials, etc.).

Florence

Enviat per kiwop el

Florence és un programa impulsat pel Departament d’Educació i Formació Professional que té per objectiu millorar la competència matemàtica de l'alumnat de les etapes d’educació primària i secundària obligatòria.

El programa preveu la participació voluntària de 200 centres educatius de titularitat pública (120 d'educació primària i 80 d'educació secundària obligatòria), d'especial complexitat, que estiguin interessats a millorar els seus resultats en matemàtiques.

Plans Educatius d’Entorn

Enviat per kiwop el

Els plans educatius d’entorn (PEE) són una proposta de cooperació educativa entre el Departament d’Educació i Formació Professional i les entitats municipalistes, amb el suport i la col·laboració d’altres departaments de la Generalitat de Catalunya, la finalitat dels quals és aconseguir l’èxit educatiu de l’alumnat en totes les dimensions —personal, acadèmica, social i laboral— i contribuir a la cohesió social mitjançant l’equitat, l’educació intercultural amb mirada antiracista, el foment de la convivència i l’ús de la llengua i la cultura catalanes.

Assessorament a l'Agència FPCAT per plantejar el model d'avaluació del sistema català de FP

Accedir al perfil

Anna Segura Lladó

Afers socials i desigualtat , Educació , Habitatge , Ocupació i emprenedoria

Organització: Ivàlua

Tipus avaluació: Necessitats / Diagnosi , Impacte / Eficàcia

Tècniques d'anàlisi: Quantitatives

Àmbit professional: Agències d’avaluació


Enviat per anna.segura el

L’Agència Pública de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya té el mandat d’elaborar periòdicament un informe d’avaluació del sistema de formació professional, incloent-hi dades de rendiment acadèmic, formatiu i d’inserció laboral. Aquest informe ha de permetre una millor comprensió del funcionament del sistema i ha de garantir la transparència en els resultats obtinguts.

Programa d’Innovació Educativa d’Enfocament Restauratiu Global (PINNERG)

Enviat per rfors el

El Programa d’Innovació Educativa d’Enfocament Restauratiu Global (PINNERG) es crea per tal de proporcionar als centres educatius l’acompanyament, els recursos pedagògics i la formació per promoure la necessitat de canvi cap a una comunitat educativa restaurativa.

Evidències sobre diferents models de jornada escolar

Enviat per rfors el

La quantitat de temps que els alumnes passen a l’escola i la distribució del mateix al llarg de la jornada escolar són decisions de política educativa que poden tenir un impacte en el rendiment escolar dels alumnes i en el seu benestar, així com en el benestar i les possibilitats de conciliació laboral i familiar dels progenitors i del professorat.