Vés al contingut

Assessorament a l’ACUP en avaluació i elaboració de la Guia per a l’avaluació de la innovació docent universitària

L’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) i l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua) presenten la Guia per a l’avaluació de la innovació docent universitària elaborada conjuntament amb les vuit universitats públiques catalanes i el suport del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat.

Aquesta a Guia té com a principal objectiu aportar elements per poder avaluar l’impacte i la transferència de la innovació docent universitària de manera sistemàtica, imprescindible per a prendre decisions per a la millora continua de la docència i l’aprenentatge de l’estudiantat.

Aportar elements per poder avaluar l’impacte i la transferència de la innovació docent universitària de manera sistemàtica, imprescindible per a prendre decisions per a la millora continua de la docència i l’aprenentatge de l’estudiantat.
Cercar elements comuns que permetin homogeneïtzar els processos d’avaluació de l’impacte o resultats de les pròpies experiències d’innovació docents, havent constatat la gran heterogeneïtat, atomització i experiència limitada existent amb anterioritat.
Adreçada als equips i persones encarregades d’impulsar i avaluar la innovació docent universitària.
Promoure la reflexió sobre el concepte d’innovació docente.
Explicar el procés per a l’avaluació de la innovació docent universitària.
Definir les fases, concretar les variables que hi intervenen i oferir indicadors per a la correcta incorporació de l’avaluació al llarg de la creació i posada en marxa dels projectes d’innovació institucionals i pedagògics.
Incorporar elements dels diferents tipus d’avaluacions existents: avaluació de necessitats, avaluació de disseny, avaluació d’implementació i avaluació d’impacte.
Enumerar els criteris per a mesurar l’èxit dels resultats dels projectes d’innovació institucional per al conjunt de la universitat.