• La revisió, que recull evidències internacionals, conclou que no existeix evidència causal robusta sobre l’efectivitat de cadascun dels models de jornada escolar: partida o contínua
• En canvi, sí que existeix evidència sobre diversos components claus de la jornada escolar com l’ampliació del temps lectiu, l’endarreriment de l’horari escolar, els menjadors universals i les activitats extraescolars
• Aquesta evidència internacional haurà de ser contrastada amb evidència més aterrada al context educatiu català
Ivàlua presenta una revisió d’evidència sobre diferents models de jornada escolar
Template: QFGJ 01 - Com prevenir i tractar les violències masclistes al jovent? Revisió sistemàtica de l’evidència internacional
16a trobada de la Comunitat de Pràctica en Avaluació (COAVA)
Organitza: Àrea d’Avaluació Econòmica – Direcció General de Pressupostos – Departament d’Economia i Finances – Generalitat de Catalunya
Assistència: Presencial (Auditori del Districte Administratiu, c/ Foc 57 Barcelona) i online.
Ivàlua compareix al Parlament de Catalunya per valorar els efectes de les modificacions de la proposició de llei de Renda Garantida de Ciutadania
- L'estimació teòrica d'Ivàlua estableix que, segons l’Enquesta de Condicions de Vida 2024, hi ha 102.590 llars elegibles per rebre l‘RGC, de les quals el 67,7% també ho són per l’Ingrés Mínim Vital estatal
- Actualment, a Catalunya hi ha 213.098 llars en situació de pobresa severa (6,8%), que afecta a 592.390 persones (7,46%) i 188.452 infants (14%)
- El disseny actual de la prestació de l’RGC permet que unes 95.000 persones superin la situació de pobresa severa, el que suposa una reducció d’entre 1,19 i 1,21 punts percentuals
Servei d'Intervenció Socioeducativa
El Servei d’Intervenció Socioeducativa ofereix un conjunt de serveis adreçats a la infància, l’adolescència i les seves famílies, amb una funció principalment preventiva davant diferents nivells de risc de desprotecció. Des del 2016, s’ha implementat un nou model per ampliar l’atenció a tota la infància en risc, estructurat en cinc línies d’intervenció:
Les prestacions econòmiques, l’educació a les escoles i els programes de suport a les famílies, milloren el benestar emocional d’infants i adolescents en situació de pobresa
Ivàlua, el Departament d’Economia i Finances de la Generalitat i UNICEF Comitè Catalunya han presentat aquest divendres al Palau Macaya de Barcelona una nova publicació del projecte ‘Què funciona contra la pobresa? - Àmbit pobresa infantil’, que dedica el seu cinquè número a analitzar les polítiques públiques per garantir el benestar emocional d’infants i adolescents en situació de pobresa.
Polítiques públiques contra el canvi climàtic: quin paper hi pot jugar l'evidència científica?
Reserva la data per l'acte
24 octubre 2025 | 10.30-13.30h | Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona - Auditori Palauet Casades
Carrer de Mallorca, 283, Barcelona
QFcP 05 - Què funciona contra la pobresa? Una revisió sistemàtica d’intervencions i programes per garantir un estat de benestar durant la infància i adolescència en contextos vulnerables
Aquest informe presenta una revisió sistemàtica de la literatura internacional sobre l’avaluació d’intervencions, programes i polítiques públiques orientades a millorar el benestar emocional d’infants i adolescents en situació de pobresa. És el cinquè volum de la col·lecció "Què funciona contra la pobresa infantil?", i té com a objectiu identificar les intervencions més efectives en aquest àmbit, analitzant-ne la diversitat d’enfocaments i abordatges.
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- Pàgina següent
- Última pàgina